A tanfolyam és a résztvevők megismerése
Két nap telt el eddig a tanfolyamból, és örömmel konstatálom, hogy nagyon jó a képzés. Olyan élettel teli a tanárnő, és olyan jó témákat, megközelítéseket mutat be, hogy egy percet sem unatkozom.
A résztvevők is igen aktívak. Mondogatja is a tanárnő, hogy milyen
szerencséje van. Nekünk is. Egy minden esetre biztosnak látszik, hogy igen
értékes tudáshoz jutok. Egyes elemeiben szinte csoportterápia komoly témákkal,
praktikus dolgokkal és időnként nevetéssel.
Íme az órarendem:
Az első alkalommal bemelegítő feladatokkal kezdtünk. Ahelyett, hogy sorban bemutatkoztunk volna egymás után, ami valószínűleg elég unalmas lett volna, igen eredeti játékokat játszottunk.
Az egyik ilyen a „nevek és mozdulatok” játék. Mindenki sorban kimondja a nevét és hozzátesz egy mozdulatot. A tanárnő rá is kérdez, hogy mit jelent egy-egy furcsa mozdulat az adott országban. Ezután mi is kimondjuk a kolléga nevét ránézve, és mutatjuk hozzá a mozdulatot. Minden név után megismételve az összeset. Azután az önként jelentkezők elmondják az összes nevet sorban, és mutatják hozzá a mozdulatot. A legvégénkórusban mondjuk újra a neveket a mozdulatokkal.
Egy másik feladat, amely segített egymás megismerésében az az IGAZ-HAMIS volt.
A tanárnő állításokat mond. Ha igaznak gondolom magamra nézve,
akkor felállok, ha nem, akkor ülve maradok. Az „állásfoglalás” alapján tesz fel
kérdéseket a tanár. Így ismerjük meg egymást. Példamondatok: Ez az első utam
Firenzében. Ez az első Erasmus+ kurzusom. Szeretem az olasz ételeket. Jobban
szeretem a macskákat a kutyáknál. Szeretek utazni. Szeretek vásárolni.
Később a bemutatkozó diasorokkal megismertük a részvevők országát
és iskoláját is, és érdekességeket hallottunk a kollégáktól. Néha kérdésekre
válaszolva.
A görög tanárnők egy kis városból, Nafplióból (https://hu.wikipedia.org/wiki/Návplio) érkeztek. Az egyik, aki franciatanár öt
különböző iskolában tanít, mert alacsony a heti óraszám franciából. Rengeteget
utazik az iskolák között. Az egyik iskolájában a gyerekek fele roma, akiknek nincs
számítógépük, tehát nem lehetett online tanítani őket a hét hónapos
iskolabezárás alatt. A másik tanárnő igazgató-helyettes, akinek 19 a heti
tanítási órája.
A román tanárnők nemigen tudnak angolul, egymásnak fordítanak. Azért
nagyon lelkesek. Egy vidéki városból jöttek mindannyian. (Úgy látszik, hogy a
román nemzeti ügynökség nem bánja, ha egy iskolából többen is jönnek!)
Bemutatták az iskolájukat és a városukat, Galatit. Itt is olvashattok róla: https://hu.wikipedia.org/wiki/Galați
Tina, aki egy kis faluban lakik, először van külföldön, nagyon
hálás az igazgatónőjének, aki noszogatta, hogy utazzon el a képzésre.
A spanyolországi tanárnő Katalóniából jött, Sabadellből, 40 kilométerre van ez a város Barcelonától. (https://hu.wikipedia.org/wiki/Sabadell)
A város lakosainak 27 százaléka
munkanélküli, ennek „megfelelően” a szülőknek nem a legnagyobb gondja az
iskola.
Ő is igazgató-helyettes, neki 12 tanítási órája van hetente.
A tanfolyam egy részén előkerül a mobiltelefon iskolai használata téma. Rajtam kívül mindegyik tanárnő azt mondta, hogy a tanulók nem
hozhatnak be telefont az épületbe, vagy ha mégis, akkor azt a tanárok begyűjtik,
elzárják. A román iskolában a titokban telefonáló gyerek figyelmeztetőt kap, és
a szülőt behívatják az iskolába.
Comments
Post a Comment